niedziela, 9 sierpnia 2015

Calzone z pieczarkami i z serem


  • Hmm więc tak, weszłam na stronę prześlij przepis i zalogowałam się... stwierdziłam, że będę tam dodawać przepisy dopóki nie uda mi się wygrać.... dobra, wiem, że to prawie niemożliwe, ale nigdy nie mów nigdy :) Więc weźcie tam wchodźcie i głosujcie czy co tam się robi hahaha dobra. Teraz czas na przepis ;)  Przepis na ciasto ze strony moje wypieki, farsz skomponowałam sama, możecie również zrobić  innymi dodatkami :) 
Składniki
Ciasto : 
-450g mąki pszennej
-15g drożdży
-2 łyżki oleju 
- łyżeczka soli 
-szklanka lekko ciepłego mleka 

Farsz : 
-750g pieczarek 
-200g startego sera (takiego jaki lubicie)
-sól i pieprz 
-1 cebula
-szczpiorek

+ jajko

Sposób przygotowania

Ciasto : Do miski przesiać mąkę i dodać sól. Następnie dodać pokruszone drożdże, mleko i olej. Wszystko dokładnie ze sobą wymieszać i zacząć wyrabiać ciasto. Wyrabiać około 5 minut. Następnie dać do wyrośnięcia na około 1,5 godziny.

Farsz: Pieczarki obrać, umyć i zagotować, aby zmniejszyły swoją objętość. W tym czasie, gdy będą się gotowały podsmażyć cebulę na patelni i zetrzeć ser. Pieczarki odcedzić i pozostawić do ostygnięcia.


Po wyrastaniu ciasta: Ciasto jeszcze raz wyrobić i podzielić na 3 kawałki. Każdy rozwałkować. Na jedną połówkę rozwałkowanego ciasta położyć: pieczarki, cebulę, ser, doprawić solą i pieprzem i posypać pokrojonym szczypiorkiem (trzeba pamiętać, aby zostawić 1cm od brzegu, gdyż trzeba zamknąć ciasto). Następnie nakryć jedną połówkę ciasta drugą połówką i zagiąć tak jak pieroga. Wierzch ciasta posmarować rozbełtanym jajkiem. Piekarnik nagrzać do 200 stopni i wstawić calzone. Piec około 25 minut, aby ciasto się mocno zarumieniło.

GOTOWE! 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz