piątek, 27 lutego 2015

Czekolada plastyczna


Zawsze myślałam, że jest bardzo trudna do zrobienia, lecz myliłam się!

Składniki :
-1 łyżka miodu (obojętnie jaki)
-100 g czekolady (mleczna/ gorzka/ biała)

Przygotowanie:
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, gdy się rozpuści zdejmujemy miskę z garnka i dodajemy miód. Mieszamy nie za długo, tylko aby składniki się połączyły. Następnie czekamy chwilkę, aż się wystudzi i rozprowadzamy na folię spożywczą. O tak:
 

Następnie odstawiamy na minimum 12 godzin (temperatura pokojowa). Gdy już minie te 12 godzin wyrabiamy masę w rękach i wałkujemy. Można z niej formować różne kształty. Ja uformowałam róże... trochę niezgrabną ale co tam :D A oto one: 


  

Jak już rozmawiamy o czekoladzie to wymyśliłam takie oto serduszka: 

 
Ej, dobra wiem. Na tym pierwszym zdjęciu to wygląda jak kupa, ale efekt potem jest ładny :) a sęk w tym, że wystarczy rozpuścić czekoladę i wlać ją do foremek na kształt serduszek <3 wstawić do lodówki i włala! 








2 komentarze:

  1. Do tych serduszek po rozpuszczeniu przydałoby się czekoladę jeszcze zatemperować :)
    Te ptaszki w tle utrudniają czytanie - nie widać na ich tle literek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za radę, zaraz zrobię coś z tłem ;)

      Usuń