środa, 1 kwietnia 2015

Tort czekoladowy z oreo

A oto tort czekoladowy! Jego kolor jest naprawdę niesamowity. Jest on dla każdego kto lubi ciastka oreo. Przepis pochodzi ze strony; cukrowa wróżka. No to tak:

   



CIASTO:
1 3/4 szklanki mąki
2 szklanki cukru
2 jaja
3/4 szklanki kakao
1/2 szklanki oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki sody
1 szklanka maślanki
1 szklanka gorącej, świeżo zaparzonej kawy (zastąpiłam gorącą czekoladą)
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
KREM:
500 g serka kremowego (ja użyłam mascarpone)
1 1/2 szklanki śmietanki 30 lub 36%
1 1/2 szklanki cukru pudru
16 ciasteczek Oreo, pokruszonych na kawałki


Mąkę przesiewamy z kakao, mieszamy z cukrem, solą, proszkiem do pieczenia i sodą. Maślankę roztrzepujemy z jajkami, wanilią i olejem.

Zawartość obu misek łączymy – na niskich obrotach miksera, lub ręcznie. Dodajemy kawę i mieszamy do połączenia składników. Ciasto przelewamy do tortownicy wyłożonej od spodu papierem do pieczenia, a na bokach wysmarowanej masłem. Pieczemy w 180 stopniach około 70 minut, lub dłużej. Patyczek wbity w środek ciasta powinien wychodzić nieoblepiony. Uchylamy drzwiczki piekarnika i studzimy ciasto kilkanaście minut. Po tym czasie wyjmujemy z formy i studzimy do końca. Przed przekrojeniem najlepiej odczekać min. kilka godzin (ja odczekałam 3 godziny).

W międzyczasie – krem. Serek ucieramy z cukrem. Dodajemy 1/4 szklanki śmietanki i miksujemy. Stopniowo dodajemy resztę śmietanki, miksując do czasu uzyskania lekkiej, puszystej konsystencji. Mi zajęło to około 3 minut. Mieszamy z kawałkami ciasteczek.

Ciasto przekrawamy na 3 warstwy. Przekładamy je kremem. Ja zostawiłam trochę kemu aby obłożyć nim boki ciasta. Na wierzch posypałam cukierki - skittelsy  












1 komentarz: