niedziela, 22 marca 2015

Babeczki z białą czekoladą

 




Składniki:

150 ml mleka (2/3 szklanki)
150 g masła (3/4 kostki)
100 g białej czekolady (1 tabliczka)
1 łyżeczka cukru waniliowego
200 g mąki (1,5 szklanki)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
110 g cukru (2/3 szklanki)
szczypta soli
2 roztrzepane jajka
olejek waniliowy

Do rondelka wlewamy mleko, dodajemy cukier waniliowy, olejek waniliowy,  białą czekoladę połamaną na kostki oraz pokrojone masło. Podgrzewamy na małym ogniu powoli mieszając, aż czekolada i masło rozpuszczą się. Odstawiamy do ostudzenia w chłodne miejsce. Piekarnik nagrzewamy do 180ºC. Do miski przesiewamy mąkę wraz z proszkiem, sodą i solą. Dodajemy cukier i dokładnie mieszamy. Do wystudzonej masy czekoladowej wlewamy dwa roztrzepane widelcem jajka – dokładnie mieszamy. Wlewamy mokre składniki do suchych i mieszamy łyżką do połączenia się składników (nie dłużej). Blaszkę na muffiny wykładamy papilotkami. Napełniamy je masą do 3/4 wysokości. Muffinki z białą czekoladą wkładamy do piekarnika i pieczemy przez 20  minut. Na wierzch nałożyłam czekoladę plastyczną (LINK) :) Nie pokazałam babeczek w środku ponieważ niestety nie były dna mnie :/ Ja Wycięłam jeszcze na wierzchu babeczek małą dziurkę i włożyłam do niej 2-3 skitelsy :) A następnie oczywiście przykryłam je wyciętym ciastem i czekoladą plastyczną.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz